Όνειρα και Επαναστάσεις
Ειρήνη Τριανταφύλλου
http://sfyraki.blogspot.com/2008/10/blog-post_17.html

Σάββατο, 31 Μαρτίου 2012

Μεταναστευτικό, αριθμός 5 - ΧΑ, διώκτες και εγκληματίες



Ένα συμπυκνωμένο ρεπορτάζ για το τι είναι και τι κάνει η Χρυσή Αυγή διαχρονικά, μέλη της οποίας παρέλασαν προσφάτως από την Κατοχή, το Νεοχώρι και το Αιτωλικό.



Παρασκευή, 30 Μαρτίου 2012

Μεταναστευτικό, αριθμός 4 - Ο εχθρός βρέθηκε: ο μετανάστης!



(αναδημοσίευση από το MediaOasis)

Ποιος παίρνει την μπουκιά από το στόμα του φτωχού Έλληνα; Ποιος είναι η αιτία που κόβονται μισθοί, συντάξεις, εισοδήματα; Όχι βέβαια η τρόικα και τα μνημόνια, αλλά ο παράνομος μετανάστης. Αυτό τουλάχιστον συνάγεται από τις πρόσφατες δηλώσεις του Μ. Χρυσοχοΐδη, του υπουργού που δεν πρόλαβε να διαβάσει το μνημόνιο και ο οποίος, αναφερόμενος στο παραεμπόριο, είπε: «Πρέπει να προστατεύσουμε και τους καταστήματαρχες οι οποίοι δοκιμάζονται από την κρίση. Πρέπει να διαφυλάξουμε τα δημόσια έσοδα, τους φόρους που καταβάλλουν οι επίσημοι και νόμιμοι έμποροι, για να μην κόβουμε περαιτέρω συντάξεις, μισθούς και εισοδήματα…»

Μέχρι χθες μας έλεγαν ότι οι προνομιούχοι εργαζόμενοι, αυτοί που λάβαιναν 12ο και 13ο μισθό, άρπαζαν την μπουκιά από το στόμα των ανέργων που δεν παίρνουν κανέναν μισθό. Λίγο πιο πριν μας έλεγαν ότι για το δημοσιονομικό μας χάλι φταίει ο υδραυλικός που δεν κόβει απόδειξη. Τώρα ακούμε ότι ο νιγηριανός πωλητής σιντί ή ο Ασιάτης που πουλάει κινέζικες τσάντες είναι υπεύθυνος για τα λουκέτα στα εμπορικά καταστήματα, αλλά και για το άγριο ψαλίδισμα μισθών και συντάξεων. Γιατί δεν μας το έλεγαν νωρίτερα, αλλά το ανακάλυψαν στις παραμονές των εκλογών;

Μόνο το μίσος και το φόβο θα θρέψουν τα νέα προεκλογικά αντιμεταναστευτικά μέτρα της κυβέρνησης. Με 30.000 κρατούμενους, που θα ζουν σε συνθήκες χειρότερες από ό,τι οι κατάδικοι των φυλακών –αφού δεν προβλέπεται ούτε καν επισκεπτήριο ενώ η διάρκεια του εγκλεισμού τους είναι άγνωστη!- κανένα πρόβλημα δεν λύνεται, μόνο ένα κλίμα καθιερώνεται. Ένα κλίμα σύγκρουσης ανάμεσα στις «εγωιστικές» τοπικές κοινωνίες, όπως κάποιοι τις χαρακτηρίζουν, και το αλαζονικό «κράτος των Αθηνών».

Τα «τεράστια θέματα της κοινωνικής ειρήνης και της δημόσιας υγείας», θυμήθηκε ο Μ. Χρυσοχοΐδης. Αλήθεια, τόσα χρόνια ποιοι κρατικοί φορείς ενδιαφέρθηκαν, έστω και ελάχιστα, για την υγεία των μεταναστών, για να αφοπλίσουν την «υγειονομική βόμβα»; Ποια κλιμάκια γιατρών βρέθηκαν στους τόπους συγκέντρωσης μεταναστών για να τους προσφέρουν μια στοιχειώδη ιατρική περίθαλψη (εξέταση, εμβόλια, φάρμακα); Mόνο οι Γιατροί του Κόσμου, οι Γιατροί Χωρίς Σύνορα και ίσως κάποιες άλλες Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις;

Το κράτος και τα μνημονικά κόμματα, καθώς και οι ιδεολογικοί μηχανισμοί τους, βρήκαν εχθρό. Η καραμέλα περί ανεύθυνης Αριστεράς δεν έπιασε κι έτσι τώρα δοκιμάζουν ό,τι εδώ και χρόνια εφαρμόζουν η Χρυσή Αυγή και το ΛΑΟΣ. Μόνο που δεν ζούμε στη Γερμανία του ’30 και ο λαός δεν φαίνεται τόσο πρόθυμος να τσιμπήσει το δόλωμα.


Πέμπτη, 29 Μαρτίου 2012

Μεταναστευτικό, αριθμός 3 - Μετανάστη πιάνεις, χρυσάφι γίνεται




Η Ελλάδα είναι το σύνορο της Ευρώπης. Όταν πρόκειται για λαθρομετανάστες βέβαια. Γιατί όταν πρόκειται για απειλή από εξωευρωπαϊκούς παράγοντες (π.χ. Τουρκία) η Ελλάδα δεν είναι το σύνορο της Ευρώπης. Τότε γίνεται μια χώρα που πρέπει να αγοράζει γερμανικά και γαλλικά όπλα για να προστατεύσει τον εαυτό της. Ακόμη και αν αυτά είναι υποβρύχια που γέρνουν.

Στη χώρα ζουν εκατομμύρια μετανάστες. Οι πρώτοι μάλιστα είχαν έρθει όταν ο Αντώνης Σαμαράς, που σήμερα ανακαλύπτει τους «εθνικούς» φόβους της λαθρομετανάστευσης, είχε ανοίξει τα σύνορα για να μπουν μετανάστες χωρίς έλεγχο, καταγραφή και νομιμοποίηση. Αυτή η μεταναστευτική πολιτική ταλαιπώρησε δεκαετίες την Ελλάδα. Και γέμισε τις τσέπες όσων πουλούσαν βίζες και χαρτιά ελληνοποίησης.

Η Ελλάδα λοιπόν γίνεται ο πρώτος κυματοθραύστης της λαθρομετανάστευσης. Οποιοδήποτε αστυνομικό μέτρο δεν μπορεί να την εμποδίσει. Τίποτα δεν μπορεί να εμποδίσει έναν άνθρωπο που πεινάει και αναζητά φαί. Όπως δεν μπόρεσε να εμποδίσει του κουρελήδες Έλληνες που πριν από δεκαετίες αναζήτησαν την τύχη τους στα πιο απομακρυσμένα σημεία του πλανήτη (μέχρι σήμερα δεν υπάρχει σημείο της υφηλίου που να επισκέφτηκα και να μην συνάντησα Έλληνα). Όσοι θεωρούν πως η δικιά μας μετανάστευση ήταν διαφορετική και αγιοποιημένη, πως δεν βρώμαγε το χνώτο μας από την πείνα και πως το κάτουρό μας ήταν αγίασμα, ας ρίξουν μια ματιά στα ψηφιοποιημένα αρχεία του νησιού Έλις. Ταλαιπωρία, βρώμα, κακοποίηση και όνειρα. Άλλος προσπαθούσε να τα βρει πλένοντας πιάτα, κάνοντας μια τίμια δουλειά και άλλος κλέβοντας. Έτσι είναι η ζωή. Και κινείται από τις ανάγκες της.

Η χώρα μας, οι κυβερνήσεις της, έχουν συμφωνήσει πως όταν οι λαθρομετανάστες φτάνουν στην Ελλάδα, δεν μπορούν να μεταφερθούν πουθενά αλλού. Σε καμιά χώρα της Ε.Ε ακόμη και αν το θέλουν. Δεν μπορούν ούτε να πάνε πίσω γιατί εκκρεμούν αιτήσεις πολιτικού ασύλου και ένα δαιδαλώδες νομικό καθεστώς. Μένουν εδώ εγκλωβισμένοι. Και η τρομερή Ευρώπη, η οποία βγάζει ψηφίσματα ακόμη και για τα δικαιώματα της σομόν μουχρίτσας, βολεύεται μια χαρά με μια χώρα αποθήκη ανθρώπων που την ξελασπώνει.

Μέχρι εδώ είναι το πολιτικό θέμα. Γιατί υπάρχει και η μπίζνα. Οι λαθρομετανάστες έγιναν μια μεγάλη επιχείρηση. Στις δημόσιες υπηρεσίες, με επιχείρημα την γραφειοκρατία και τα απλά που κανένας δεν ρύθμιζε, στήθηκε ένας μηχανισμός που έβγαζε χρήμα για να «επισπεύσει» ή να «τακτοποιήσει» διαδικασίες. Πολύ χρήμα και για δεκαετίες. Και τελικώς ήρθε το χοντρό κόλπο.
Τον Νοέμβριο του 2011 στο «Κουτί της Πανδώρας» δείξαμε τον δρόμο που έχει φτιάξει το ελληνικό κράτος για τους λαθρομετανάστες. Τον καταγράψαμε στην κάμερα. Φτάνουν στον Έβρο και με πούλμαν που μισθώνονται γι αυτό το σκοπό, οδηγούνται στο κέντρο της Αθήνας. Όχι αλλού, μόνο εκεί και συστηματικά. Ζουν σε σπίτια σε άθλιες συνθήκες στα οποία τους προωθούν κυκλώματα. Έτσι και όχι αλλιώς, δημιουργήθηκε ο Άγιος Παντελεήμονας.

Στον υποβαθμισμένο Άγιο Παντελεήμονα ξεκίνησαν και οι πρώτες διαμαρτυρίες. Κάποιοι κύριοι και κυρίες, έβγαιναν στην τηλεόραση διαμαρτυρόμενοι για την εγκληματικότητα και την εξαθλίωση. Αλήθεια ήταν όλα αυτά. Άλλωστε συμμορίες Αλβανών (ναι αυτών των πρώην μεταναστών) και Χρυσαυγιτών κυνηγούσαν τους έγχρωμους μετανάστες. Η περιοχή έγινε αβίωτη. Οι τιμές στην αγορά γης έπεσαν κατακόρυφα. Όπως αποκαλύψαμε σε εκείνη την εκπομπή, οι πρωταγωνιστές των τηλεοπτικών δελτίων που παρουσίαζαν τον Άγιο Παντελεήμονα ως επικίνδυνη περιοχή δεν ήταν ούτε αγανακτισμένοι ούτε ιδεολόγοι της «εθνικής καθαρότητας». Ήταν μεσίτες που έριχναν με τον τρόπο αυτό τις τιμές και αγόραζαν φτηνά.

Το φαινόμενο δεν είναι άγνωστο. Μάλλον συνηθισμένο. Σε όλες τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, οι μετανάστες χρησιμοποιούνται για να υποβαθμιστούν περιοχές οι οποίες στη συνέχεια αναβαθμίζονται αφού αυτοί εκδιωχθούν.

Στην Αθήνα λοιπόν αυτές τις μέρες ο Μιχάλης Χρυσοχοϊδης ξεκίνησε τις επιχειρήσεις σκούπα. Οι μετανάστες θα μεταφερθούν σε φρουρούμενες περιοχές σε όλη την χώρα. Το εκλογικό σώμα θα ικανοποιηθεί και η «ασφάλεια» θα ιεραρχηθεί ως πρώτη στην ατζέντα για να εξασφαλίσει όχι την ασφάλεια αλλά τον φόβο. Όποιος φοβάται υποχωρεί και αποδέχεται. Έτσι οι «πολίτες» θα μαντρωθούν στο στρατόπεδο της πολιτικής που την ορίζει ο φόβος, την ώρα που οι μετανάστες μαντρώνονται στα «στρατόπεδα».

Η ερώτηση είναι, με ποια προοπτική φυλακίζονται όλοι αυτοί; Για να γίνει τι στο μέλλον; Να προωθηθούν στην Ευρώπη ή να οδηγηθούν πίσω; Δεν το απαντάνε αυτό το καθοριστικό ερώτημα. Μιλούν αόριστα για την ασφάλεια που πρέπει να εξασφαλιστεί και τον πολιτισμό που πρέπει να λάμψει.

Και θα λάμψει απ ό,τι φαίνεται αφού ο κύριος Παπαδήμος ανακοίνωσε πως θα αναβαθμιστεί πλέον το κέντρο της Αθήνας. Όσοι αγόραζαν τόσα χρόνια φτηνά με επιχειρηματικό εργαλείο τους μετανάστες, θα βάψουν, θα φωτίσουν και θα πουλήσουν. Ανάπτυξη λέμε.
Φαντάζομαι πως όταν στο μέλλον τα στρατόπεδα με τους λαθρομετανάστες γίνουν εστίες εξέγερσης από αυτούς που είναι φυλακισμένοι και τα παιδιά τους, που θα γεννιούνταν σκλάβοι, ο Χρυσοχοϊδης (αν υπάρχει ακόμη αυτή η πολιτική κατηγορία) θα δηλώσει απλώς τα ανάποδα. Δηλαδή πως αυτή τη φορά διάβαζε. Όπως ο Χριστόδουλος.

Του Κώστα Βαξεβάνη
Δείτε την εκπομπή Μπίζνες, κραυγές και ψίθυροι στον Άγιο Παντελεήμονα:


Μεταναστευτικό, αριθμός 2 - Οι μετανάστες ευθύνονται για την εγκληματικότητα, αποκλειστικά στοιχεία!!!!





Τετάρτη, 28 Μαρτίου 2012

Μεταναστευτικό, αριθμός 1






Σάββατο, 24 Μαρτίου 2012

Ο προγραμματισμός του Δήμου Μεσολογγίου (και τα κρυφά του νοήματα!)



Όπως συμβαίνει σε όλα τα "μέσα ενημέρωσης" της περιοχής, έφτασε και σε εμάς σε δελτίο τύπου του με το πρόγραμμα επισκέψεων των αντιδημάρχων στις δημοτικές ενότητες του διευρυμένου Δήμου Μεσολογγίου. Με βάση αυτό θα κάνουμε ορισμένες παρατηρήσεις σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί τελευταία στο επιτελείο της τοπικής μας αυτοδιοίκησης. Ακολουθεί το πρόγραμμα όπως ακριβώς ανακοινώθηκε:

ΔΕΥΤΕΡΑ

Καρατσόλης Παντελής

Υπεύθυνος για θέματα αγροτικής Ανάπτυξης και Διοικητικών Υπηρεσιών



ΚΑΤΟΧΗ 8.30 πμ έως 11:00 πμ



ΝΕΟΧΩΡΙ 11:00 πμ έως 13.00 μμ



ΑΙΤΩΛΙΚΟ 13:00 πμ έως 14:00 μμ




ΤΡΙΤΗ

Χονδρός Νίκος

Υπεύθυνος για θέματα Ποιότητας Ζωής



ΚΑΤΟΧΗ 8.30 πμ έως 11:00 πμ



ΝΕΟΧΩΡΙ 11:00 πμ έως 13.00 μμ



ΑΙΤΩΛΙΚΟ 13:00 πμ έως 14:00 μμ

ΤΕΤΑΡΤΗ

Κοταντάκης Δημήτριος

Υπεύθυνος Τεχνικών Υπηρεσιών και Έργων



ΚΑΤΟΧΗ 8.30 πμ έως 11:00 πμ



ΝΕΟΧΩΡΙ 11:00 πμ έως 13.00 μμ



ΑΙΤΩΛΙΚΟ 13:00 πμ έως 14:00 μμ

ΠΕΜΠΤΗ

Νούλας Παναγιώτης

Υπεύθυνος Οικονομικών



ΚΑΤΟΧΗ 8.30 πμ έως 11:00 πμ



ΝΕΟΧΩΡΙ 11:00 πμ έως 13.00 μμ



ΑΙΤΩΛΙΚΟ 13:00 πμ έως 14:00 μμ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

Φούντα Μαρία

Υπεύθυνη θέματων Υγείας και Πρόνοιας



ΚΑΤΟΧΗ 8.30 πμ έως 11:00 πμ



ΝΕΟΧΩΡΙ 11:00 πμ έως 13.00 μμ



ΑΙΤΩΛΙΚΟ 13:00 πμ έως 14:00 μμ


Παρατήρηση 1η: Οι ώρες και οι δημοτικές ενότητες έχουν γραφεί αυτούσιες πέντε φορές, χωρίς ποτέ να αλλάζει κάτι. Αυτό δείχνει τουλάχιστον προχειρότητα. Επειδή δεν χρειάζεται να έχεις σπουδάσει "Οικονομία και Διοίκηση" (μπιχτή είναι αυτή) για να τα βάλεις κάτω, προτείνω το εξής:

ΔευτέραΚαρατσόλης ΠαντελήςΥπεύθυνος για θέματα αγροτικής Ανάπτυξης και Διοικητικών Υπηρεσιών
Τρίτη
Χονδρός Νίκος
Υπεύθυνος για θέματα Ποιότητας Ζωής
ΤετάρτηΚοταντάκης Δημήτριος
Υπεύθυνος Τεχνικών Υπηρεσιών και Έργων
ΠέμπτηΝούλας Παναγιώτης
Υπεύθυνος Οικονομικών
ΠαρασκευήΦούντα Μαρία
Υπεύθυνη θέματων Υγείας και Πρόνοιας

Οι επισκέψεις θα γίνουν κατά τόπους
ΚΑΤΟΧΗ από 8.30 πμ έως 11:00 πμ
ΝΕΟΧΩΡΙ από 11:00 πμ έως 13.00 μμ
ΑΙΤΩΛΙΚΟ από 13:00 πμ έως 14:00 μμ

Τέλος. Να τα όλα μαζί.

Παρατήρηση 2η: Άγνοια ή προχειρότητα σε βασικά ζητήματα επικοινωνίας: Δεν υπάρχει 13:00 πμ.Είναι είτε 1 μμ είτε 13.00. Λίγο καλύτερα, δεν υπάρχει 14:00 μμ. Είναι είτε 2 μμ είτε 14:00. Διαλέξτε.

Παρατήρηση 3η, η ζουμερή: Είναι πολύ φυσιολογικό να δίνονται 2,5 ώρες στην Κατοχή, 2 στο Νεοχώρι και μόλις μία στο Αιτωλικό... Είναι προφανές ότι οι καθ' ύλην υπεύθυνοι επιθυμούν να αποφύγουν το Αιτωλικό, όπου τα "νερά" είναι ακόμα επικίνδυνα, εκτός από πανάκριβα, και το Δημαρχείο θέλει να προλάβει τους... εξτρεμιστές των Εορτών Εξόδου. Φήμες λένε ότι η κρατική μηχανή ζεσταίνεται και τα πρώτα έργα ανάπλασης θα είναι γεγονός, με πρώτη προτεραιότητα το κλάδεμα των νεραντζιών της πόλης..



Παρασκευή, 23 Μαρτίου 2012

Ο Κολοκοτρώνης στο πάνελ του Mega Channel



Μέρες που είναι, ας φανταστούμε τι θα γινόταν αν υπήρχε . MEGA τον καιρό του ΄21 (ας πούμε πχ βραδινό δελτίο μετά την εισβολή του Ιμπραήμ στον Μωριά) - όπως κυκλοφόρησε στα social media:

Τρέμη: «Και ενώ η παγκόσμια κατάσταση είναι τόσο δύσκολη, υπάρχουν ακόμα κάποιοι αμετανόητοι που εξακολουθούν να στεναχωρούν τον πολυχρονεμένο μας σουλτάνο, που ο γιαραμπής να μας κόβει χρόνια και να του δίνει μέρες».
Πρετεντέρης: «Όχι μόνο αυτό Όλγα. Ενώ όλες οι υγιείς δυνάμεις του τόπου, κοτζαμπάσηδες-δεσποτάδες-καραβοκύρηδες έχουν πλέον αντιληφθεί πως η χώρα χρειάζεται ηρεμία και ανάπτυξη γιατί αλλιώς οι Οθωμανοί θα σηκωθούν να φύγουν και θα μας αφήσουν μόνους μας, αυτοί οι αλιτήριοι κατσαπλιάδες, αυτές οι μειοψηφίες έχουν το θράσος να απειλούν τους νοικοκυραίους».
Τσίμας: «Έχεις δίκιο Γιάννη. Μάλιστα έμαθα πως αυτές οι περιθωριακές ομάδες κουκουλοφόρων - φουστανελοφόρων έχουν επικεφαλής έναν τύπο Κολοκοτρώνη, κάπως έτσι, που έχει το θράσος να απειλεί με βία, φωτιά και τσεκούρι, την φιλήσυχη πλειοψηφία που την αποκαλεί προσκυνημένη».

Καψής: «Πραγματικά δεν καταλαβαίνω τι λέτε τόση ώρα, όμως το αδελφάκι μου που είναι μέγας δραγουμάνος του Μεγάλου Βεζίρη στην Ιστανμπούλ μου είπε πως αυτός ο .κοτρώνης και τα άλλα μπουμπούκια εξτρεμιστές Παπαφλέσσας και λοιποί είναι η αιτία που η Υψηλή Πύλη μας έχει στην μπούκα».
Τρέμη: «Σωστά Μανώλη. Όμως έχουμε τον ίδιο τον τρομοκράτη στο τηλέφωνο να τον ανακρίνουμε. Κύριε Κολοκοτρώνη με ακούτε ; (Στα παράθυρα γύρω από την Τρέμη οι άλλοι τρεις κάνουν μορφασμούς απέχθειας).
Κολοκοτρώνης. «Συμπαθάτε με, δεν σας γρικώ καλά γιατί εδώ είμαστε έξω στον αέρα και το αγιάζι, και πέφτουν και κουμπουριές πότε - πότε».
Τρέμη: «Πείτε μας κ. Κολοκοτρώνη, που βρήκατε το θράσος να αναστατώνετε τον τόπο και να παραβιάζετε την νομιμότητα ; Αφού οι προύχοντες που μας κυβερνούν έχουν κάνει μνημόνιο με τον Ιμπραήμ, εσείς τώρα τι θέλετε;»
Κολοκοτρώνης. (Μόλις πάει να πει μια συλλαβή, τον διακόπτει ο Πρετεντέρης).
Πρετεντέρης. «Όλγα, για ρώτα τον κύριο σε παρακαλώ . γιατί εμείς όλοι είμαστε αναγκασμένοι να πληρώνουμε σήμερα τους συνδικαλισμούς και τις μαγκιές που έκανε στα Δερβενάκια και την Τριπολιτσά».

Κολοκοτρώνης: (Πάει πάλι να μιλήσει, αλλά τον ξαναδιακόπτουν).
Τρέμη: «Μην μιλάτε κύριε, ο Γιάννης είπε να σας ρωτήσω, δεν σας ρώτησα ακόμα. Για απαντήστε λοιπόν, πως τολμάτε να σηκώνετε κεφάλι όχι μόνο στους οθωμανούς αλλά και στους ευρωπαίους. Η ιερά συμμαχία Αγγλία - Γαλλία - Αυστροουγγαρία - Ρωσία μας είπε να κάτσουμε στα αυγά μας και να λέμε σφάξε μας αγά μου ν' αγιάσουμε. Εσείς τι παριστάνετε, ξέρετε καλύτερα από όλους αυτούς;»
Κολοκοτρώνης: (Πριν προλάβει να αρθρώσει λέξη, τον διακόπτει ο Καψής αυτή τη φορά).
Καψής: «Εγώ ακόμα δεν έχω καταλάβει ποιο είναι το θέμα, όμως τώρα θυμήθηκα πως το αδελφάκι μού έγραψε τις προάλλες πως στο σεράϊ συζητιέται πολύ ότι πίσω από τις ταραχές είναι μια ύποπτη περιθωριακή οργάνωση που λέγεται φιλική εταιρεία. Αυτοί δεν σέβονται τίποτα, έχουν διώξει όλους τους επενδυτές . φανταστείτε πως είχε έρθει ένας σοβαρός λόρδος ονόματι Έλγιν που έδωσε μια ολόκληρη φούχτα λίρες για να πάρει κάτι παλιομάρμαρα ο κουτόφραγκος, και αυτοί οι αμετανόητοι προσπάθησαν να τον εμποδίσουν μαζί με κάτι ψευτοκουλτιουράδηδες κοραήδες και λοιπούς. Πάλι καλά που δεν τα κατάφεραν, γιατί η επένδυση αυτή δημιούργησε και θέσεις εργασίας, αυτούς που βοήθησαν να ξηλωθούν τα παλιομάρμαρα και αυτούς που τα φόρτωσαν στα καράβια του λόρδου».

Τσίμας: «Να προσθέσω, Μανώλη, πως αυτοί οι περιθωριακοί κουρελήδες έχουν εκθέσει ανεπανόρθωτα τη χώρα στα ευρωπαϊκά ανακτοβούλια. Κύριε Κολοκοτρώνη, το ξέρετε πως εξαιτίας σας ολόκληρος κόμης Μέτερνιχ έχει βάλει την Ελλάδα στο στόχαστρο ;»
Κολοκοτρώνης: (Μόλις ανοίγει το στόμα του, τον διακόπτουν άλλη μια φορά).
Πρετεντέρης: «Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά Παύλο, έχουμε τώρα και καινούριο φρούτο - τον επαναστατικό τουρισμό. Έχουν πλακώσει και αναρχικοί από το εξωτερικό, σαν να μην έφταναν οι δικοί μας. Κάτι Σανταρόζα, κάτι Μπάϊρον και άλλα αποβράσματα. Μπάτε σκύλοι αλέστε γίναμε, κάνουμε και εισαγωγή ταραχοποιών.»
Τρέμη: «Μάλιστα, Γιάννη, όλοι αυτοί μαζί με τους δικούς μας κάνουν και καταλήψεις σε δημόσια κτίρια. Δες τι έγινε στα κάστρα απ' όπου πέταξαν έξω τις νόμιμες αρχές, δες τι έγινε στο Μεσολόγγι και αλλού. Πως θα προκόψει μετά από αυτά ο τόπος ; Αν μας πετάξουν έξω από το γρόσι, ποιος θα φταίει μετά ;»
Κολοκοτρώνης: (Έχει βαρεθεί που δεν τον αφήνουν να μιλήσει και έχει φύγει από την γραμμή, ακούγεται του-του).
Τρέμη: «Ορίστε θράσος. Μας έκλεισε το τηλέφωνο στα μούτρα μας. Εδώ του κάναμε την τιμή να τον ακούσουμε στο φιλόξενο δελτίο μας, να εκθέσει τις απόψεις του ελεύθερα και δημοκρατικά. Αλλά τι ξέρουν από δημοκρατία αυτοί οι τρομοκράτες. Ας αλλάξουμε τώρα θέμα, να πούμε για τις φιλανθρωπίες της πρέσβειρας καλής θέλησης Μπαρντιν Χανουμ Μπουρέκ που εγκαινίασε σήμερα νέα πτέρυγα στο Λεπροκομείο Σπιναλόγκα μαζί με τον βεζίρη αρρώστιας Λομπέρ Μπέη. Θυμίζουμε πως στις 11 στην Ανατροπή ο Γιάννης φιλοξενεί τους αρχιραγιάδες Μπενιζέλ, Τσαμάρ και Καρα Τζαφέρ για να ακούσουμε επιτέλους και μια υπεύθυνη φωνή.»


Τετάρτη, 14 Μαρτίου 2012

Τι σκέφτεστε να ψηφίσετε στις εσωκομματικές εκλογές του ΠΑΣΟΚ;




Τι σκέφτεστε να ψηφίσετε στις εσωκομματικές εκλογές του ΠΑΣΟΚ;


Τρίτη, 13 Μαρτίου 2012

Στις ράγες που στρίβουν




Με τα τραίνα* έχω αναπτύξει μία σχέση σχεδόν ερωτική, για τους δικούς μου λόγους. Είναι ασφαλή, δημόσια (ακόμα), σαφώς πιο άνετα από τα λεωφορεία, και σχετικά φθηνά για τις παροχές τους, αν και το εισιτήριο ολοένα και αυξάνει την τελευταία δεκαετία. Στο παρόν κείμενο θα χρησιμοποιήσουμε τα τραίνα ως μεταφορά ανάλυσης και πρότασης για την κοινωνία μας.

Μπορεί να ειπωθεί ότι η πλειονότητα του ελληνικού λαού βιώνει κοινωνικά μία διαδρομή στον μεγαλύτερο σιδηρόδρομο του κόσμου, τον Υπερσιβηρικό. Οι συρμοί του Υπερσιβηρικού καλύπτουν μία απόσταση δέκα χιλιάδων χιλιομέτρων μεταξύ της Μόσχας και της Πιονγιάνκ (έξι ζώνες ώρας) σε 9 ημέρες. Ένα τέτοιο ταξίδι είναι γεμάτο σταθμούς, στο ίδιο πάντα σκηνικό. Ένα ατελείωτο θρίλερ, σκηνικό ταινίας νουάρ, που κοιμάσαι και ξυπνάς στο ίδιο πάντα τοπίο της ψυχρής ερήμου. Όπου η κάθε στάση διαλαλείται από τα μεγάφωνα, χωρίς όμως εσύ να μπορείς να κατέβεις.

Στην Αυστραλία, όμως, στο πέρασμα της ερήμου του Ονειροχρόνου, εκεί κάτι μοιάζει να αλλάζει. Εκεί που σε μια αλλαγή πορείας, και σε μια ενόραση σχεδόν κοσμική αντιλαμβάνεσαι ότι μόνο πάνω στη στροφή φαίνεται κατά που πηγαίνει το τραίνο, καθώς όσο κινείται ομαλά, όλοι ατενίζουν το τοπίο. Επίσης, συνειδητοποιείς ότι όσο πιο πίσω κάθεσαι, τόσο μεγαλύτερο τμήμα του τραίνου βλέπεις να στρίβει.

Ας σταθούμε λίγο περισσότερο σε αυτό. Η προνομιούχα πρώτη θέση θεωρεί τον εαυτό της πρωτοπόρο σε όλο τον συρμό. Βρίσκεται για την ακρίβεια ανάμεσα στο wagon-restaurant και τον μηχανοδηγό, δηλαδή οδηγεί τις εξελίξεις και παράλληλα ευημερεί. Κοιτώντας από το παράθυρο, έχει την εντύπωση ότι όλα κινούνται σε μία ευθεία. Αντίθετα, τα τελευταία βαγόνια αντιλαμβάνονται κάθε στροφή, κάθε μετακίνηση, και είναι αυτά από τα οποία χαζεύεις πιο εύκολα όσους επιβιβάζονται και αποβιβάζονται στο σταθμό, μιας και η πρώτη θέση είναι σταματημένη πολύ μπροστά για να τους δει. Βέβαια, τα τελευταία βαγόνια γεμίζουν γρήγορα, οπότε ίσως στο μέλλον χρειαστεί να καταλάβουμε το πρώτο για να χωρέσουμε όλοι...

Για να μην υπερθεματίζουμε, ωστόσο, το ταξίδι με το τραίνο παρέχει στον ταξιδιώτη και μία πολιτική ψευδαίσθηση. Ότι όλα τα βαγόνια θα μείνουν το ίδιο χρονικό διάστημα στα τούνελ.

Τέλος, μια παρατήρηση που άργησα να κάνω. Στο ταξίδι της επιστροφής, ο συρμός φεύγει από το σταθμό αντίθετα από όπως έφτασε. Δηλαδή, το πρώτο βαγόνι που μπήκε στον σταθμό (η πρώτη θέση) τώρα θα είναι το τελευταίο. Αυτό μας αποδεικνύει ότι οι προτεραιότητες άλλαξαν. Επίσης, η μηχανή βρέθηκε από την πρώτη θέση στην τελευταία, υπονοώντας ότι άλλοι βρίσκονται τώρα στη θέση του οδηγού. Και ίσως κάποιοι να πουν: "Μα οι ράγες είναι ήδη εκεί". Πράγματι, η ατζέντα έχει ήδη μπει. Αλλά όπως κάθε δρόμος, έτσι και εδώ υπάρχουν δύο κατευθύνσεις. Τουλάχιστον.


[*] = Να σημειώσω ότι δεν δέχομαι παρά ελάχιστη κριτική για την επιλογή της λέξης "τραίνα" αντί του ορθού "τρένα". Και αυτό γιατί την έμαθα πρώτα από ξένα τραγούδια ή βιβλία των αγγλικών. Στα δυτικά από όπου κατάγομαι, το συγκεκριμένο μέσο μεταφοράς είναι ένα από τα διασημότερα ζόμπι πολιτισμού και ανάπτυξης της περιοχής. Οπότε μην με κατηγορείτε που το λαχταρούσα από μικρός στις ιστορίες του Lucky Luke και του Orient-Express..


Τετάρτη, 7 Μαρτίου 2012

Με βάση τις τελευταίες εξελίξεις στο πολιτικό και οικονομικό σκηνικό, πως προτιμάτε να πεθάνετε; [Αποτελέσματα]



Έληξε μετά από καιρό η μεγάλη καιροσκοπική δημοσκόπηση που είχαμε διοργανώσει με θέμα " Με βάση τις τελευταίες εξελίξεις στο πολιτικό και οικονομικό σκηνικό, πως προτιμάτε να πεθάνετε;". Παρουσιάζονται αναλυτικά τα αποτελέσματα σε σύνολο 34 ψήφων:
  1. Θα μου άρεσε εάν με μαχαίρωναν πισωπλατά. 11.76% (4 ψήφοι)
  2. Θα το προτιμούσα εάν με έριχναν στο λιμάνι με τσιμέντο στα πόδια. 11.76% (4 ψήφοι)
  3. Θα ήταν υπέροχο εάν, στα πλαίσια της αυτοδιάθεσης, απαγχονιζόμουν. 11.76% (4 ψήφοι)
  4. Δεν γνωρίζω/Δεν απαντώ/Είμαι ο Χρυσοχοϊδης/Μου αρέσει να κρατάω τις μπαρούφες για τον εαυτό μου. 64.71% (22 ψήφοι)

Παρατηρήθηκε μία εξαιρετικά σπάνια ισοψηφία στα 3/4 των απαντήσεων, αποδεικνύοντας το εκβιαστικό τρίλημμα που αντιμετωπίζει ο ελληνικός λαός: να πεθάνει, να σκοτωθεί, ή να αυτοκτονήσει. Το εκλογικό σώμα δήλωσε με ένα βαρύγδουπο 65% πως είναι προτιμότερο να κάνεις τον Κινέζο Χρυσοχοΐ-δη παρά να αναλάβεις τις ευθύνες σου στην αυτοκτονία. Φυσικά, όπως κάθε εκβιασμός, δεν υπήρχε εξαρχής ουδεμία πρόθεση διαπραγμάτευσης, αλλά για του λόγου το αληθές θα περιμένουμε να μας το πιστοποιήσουν τα βιβλία ιστορίας της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης του 2034, οπότε και η χώρα θα επανέλθει επάξια στις αγορές.

Η δημοσκόπηση προλογίστηκε με αυτή την ανάρτηση.



Τρίτη, 6 Μαρτίου 2012

Μια άποψη για τον άνθρωπο της ιδανικής κοινωνίας



OmniaTV | Του Sandman

Ζούμε σε έναν κόσμο όπου ο άνθρωπος δε νοιάζεται για το διπλανό του, όπου η εκμετάλλευση του άλλου είναι συνώνυμη της καθημερινής ζωής. Έναν κόσμο που μπορεί να περιγράφει τέλεια από τη ϕράση της ταινίας γουόλ στριτ "Greed is good". Έναν κόσμο που όλοι θέλουμε να αλλάξουμε. Αυτό το κείμενο δεν έχει σαν στόχο να περιγράψει του πιθανούς τρόπους μετάβασης στην ιδανική κοινωνία, ούτε τις διάϕορες μορφές αυτής της κοινωνίας. Στόχος μου είναι να εκθέσω την άποψη μου για τις βάσεις στις οποίες θα στηρίζεται ο άνθρωπος αυτής της κοινωνίας και το πως θα τις δημιουργήσει.

Κατ΄αρχάς θεωρώ ότι ο άνθρωπος της ιδανικής κοινωνίας δεν μπορεί να στηρίζεται σε έναν εξ΄ολοκλήρου λογικό τρόπο σκέψης. Διότι η λογική είναι από τη ϕύση της ατελής. Κάθε άνθρωπος για να συνεχίσει να ακολουθεί τον τρόπο σκέψης του πρέπει με κάποιο τρόπο να τον "νομιμοποιεί". Αν η νομιμοποίηση χαθεί τότε αργά ή γρήγορα η κοσμοθεωρία τού συγκεκριμένου ανθρώπου θα χαθεί για να αντικατασταθεί από κάποια καινούργια νομιμοποιημένη. Μια κοσμοθεωρία που βασίζεται στη λογική στηρίζεται και αντλεί τη νομιμοποίηση της στο ότι κάθε πρόταση που περιλαμβάνει αποδεικνύεται. Όμως η απόδειξη κάθε πρότασης βασίζεται σε άλλες προτάσεις. Και έτσι καταλήγουμε στην ύπαρξη κάποιων αρχικών προτάσεων οι οποίες δεν μπορούν να αποδειχθούν. Αρκεί κάποιος να δείξει την αντίθεση ανάμεσα στη αποδεικτική ϕύση της λογικής στην οποία βασίζεται η κοσμοθεωρία και στην αξιωματική ϕύση αυτών των προτάσεων για να χάσει τη νομιμοποίηση της μια τέτοια κοσμοθεωρία και να καταρρεύσει. Επίσης μπορεί να δειχθεί μια άλλη αξιωματική πρόταση στην οποία μπορεί να στηριχθεί μια άλλη κοσμοθεωρία. Με αυτό τον τρόπο η μοναδικότητα της πρότασης, στην οποία μπορεί να βασιζόταν ο άνθρωπος για να νομιμοποιεί την αξιωματική της ϕύση, παύει να υφίσταται. Άρα μια ιδανική κοινωνία είναι αδύνατο να δομηθεί με ανθρώπους με τέτοιας μορφής κοσμοθεωρία καθώς θα αρκούσε ένα ϕύσημα του ανέμου για να καταρρεύσει ο τρόπος σκέψης τους και κατ΄επέκταση ο κόσμος.

Αντίθετα τα ένστικτα είναι εξαιρετικά ισχυρά λόγω της αρχέγονης ϕύσης τους. Τα ένστικτα με τα οποία γεννιόμαστε όλοι έχουνε σαν στόχο την προστασία της ζωής του ατόμου θυσιάζοντας καθετί για να το πετύχουμε (πρωτογενή ένστικτα). Η κοινωνία στην οποία ζούμε σήμερα καθώς και όλες σχεδόν οι κοινωνίες που έχουμε γνωρίσει μέχρι σήμερα αποτελούνται από ανθρώπους οι οποίοι βασίζονται σε αυτά τα ένστικτα γύρω από τα οποία χτίζουνε τον κόσμο χρησιμοποιώντας διάϕορες λογικές προεκτάσεις που προέρχονται από αυτά ακριβώς τα ένστικτα για να σχηματίσουν την κοσμοθεωρία τους. Η απληστία που αναφέρεται στην ταινία γουολ στριτ είναι απλά μια ακόμα εκϕάνση του πρωτόγονου ενστίκτου της εξασφάλισης της επιβίωσης του ατόμου.

Η ιδανική κοινωνία για να σχηματιστεί πρέπει τα άτομα από τα οποία αποτελείται να έχουν στέρεη κοσμοθεωρία. Για να επιτευχθεί αυτό θεωρώ ότι οι άνθρωποι θα πρέπει να έχουν καταφέρει να μετασχηματίσουν τα ένστικτα τους (δευτερογενή ένστικτα) και σε αυτά να βασίζουν την κοσμοθεωρία τους. Η κοσμοθεωρία που θα σχηματιστεί βασισμένη σε αυτά τα ένστικτα θα είναι στέρεη και δε θα μπορεί να καταρρεύσει η βάση στην οποία στηρίζεται παρά μόνο να γίνονται αλλαγές στις ιδέες που προέρχονται από αυτή.

Η αλλαγή αυτή των ενστίκτων είναι μια διαδικασία 2 σταδίων. Πρώτα ο άνθρωπος πρέπει να απελευθερωθεί. Να σπάσει όλες τις συμβάσεις που του έχουν επιβληθεί και έπειτα τα πρωτογενή, πρωτόγονα ένστικτα. Αυτό είναι εξαιρετικά δύσκολο να συμβεί στη σύγχρονη κοινωνία. Όμως σε μία κοινωνία που η παιδεία δε στοχεύει να σχηματίσει καπιταλιστές, κομμουνιστές, ϕασίστες, αναρχικούς ή οτιδήποτε άλλο, αλλά ανθρώπους με ανοιχτούς ορίζοντες που σκέφτονται ελεύθερα και όπου οι άλλες επιδράσεις που δέχονται οι άνθρωποι, όπως οι γονείς τους, έχουν δεχθεί παρόμοια παιδεία, για κάθε γενιά που περνάει γίνεται όλο και πιο εύκολο. Το δεύτερο στάδιο είναι όταν ο άνθρωπος αυτός κατακτήσει την ελευθερία να επιλέξει ποια θα είναι τα νέα ένστικτα που θα σχηματιστούν.

Αν ακολουθηθεί αυτή η μέσω της παιδείας πορεία και δε διακοπεί, τότε για κάθε καινούργια γενιά ανθρώπων θα είναι πιο εύκολο να κατακτήσουν την ελευθερία. Όμως η πορεία αυτή είναι για τον κάθε άνθρωπο ξεχωριστά και προϋποθέτει το δικό του αγώνα για να ελευθερωθεί και να βοηθήσει στο σχηματισμό του ιδανικού.

Πιστεύω ότι οι ιδέες που θα επηρεάσουν την αναπροσαρμογή θα είναι ο αλληλοσεβασμός και η αλληλεγγύη. Η αναπροσαρμογή θα είναι από την προστασία της ζωής μου στην προστασία της ύπαρξης του άλλου. Έχω κάποιες ιδέες για τις συνειρμικές και λογικές συνέπειες αυτών των ενστίκτων και άρα τη μορφή της ιδανικής κοινωνίας αλλά ελπίζω ότι ούτε καν θα πλησιάζουν την κοινωνία που θα βλέπουν οι ελεύθεροι άνθρωποι καθ΄ότι είμαι ένας πρωτόγονος άνθρωπος μιας άρρωστης κοινωνίας.

Τελειώνοντας θέλω να τονίσω ότι η ιδανική κοινωνία δεν είναι μια λογική συνέπεια των πραγμάτων, μια ϕυσική συνέπεια της ύπαρξης. Είναι μια τεχνητή ϕύση την οποία ο άνθρωπος προσπαθεί να δημιουργήσει για τον εαυτό του. Είναι δύσκολο να κατακτηθεί' για να κατακτηθεί απαιτείται αγώνας από εμάς, από τους επόμενους, από αυτούς που θα την αγγίξουν και από αυτούς που θα τη ζήσουν. Για αυτό αξίζει να την κυνηγήσουμε.

Πηγή: http://omniatv.com/blog/2012-03-02-21-55-24.html



Σάββατο, 3 Μαρτίου 2012

«Τις άτιμες τις τιμές...» | του Παντελη Μπουκαλα



«Να το δούμε και να μην το πιστέψουμε», όπως θα έλεγε ο Θωμάς εμπνεόμενος από τη λαϊκή θυμοσοφία. Να δούμε δηλαδή αν το Ιντερνετ θα πετύχει εκεί όπου απέτυχαν οι θρυλικοί τελαρομάχοι, οι συνεταιρισμοί (όσοι δεν ήταν σκέτες σφραγίδες, κατασκευασμένες προς απομύζηση κοινοτικών επιδοτήσεων), τα εκ γενετής εθελοτυφλούντα Παρατηρητήρια Τιμών, οι χελωνοπρεπώς σπεύδουσες αγορανομίες, οι υπουργοί που επιχειρούσαν «αιφνιδιαστικές επιθεωρήσεις» συνοδευόμενοι από μόλις έξι κάμερες. Να δούμε αν θα φτάσουμε να αγοράζουμε την πατάτα σαν πατάτα και όχι σαν φράουλα και τα πορτοκάλια σαν πορτοκάλια και όχι σαν μήλα των Εσπερίδων.
Δυσκολεύομαι να δεχτώ το νέο δόγμα, ότι οι επαναστάσεις στις αραβικές χώρες ή τα κινήματα στη Δύση εκδηλώνονται επειδή τα εκμαιεύει και τα καθοδηγεί το Ιντερνετ, όπως υποστηρίζουν αρκετοί λάτρεις των νέων μέσων. Πρώτο αίτιο και πρώτο κινούν παραμένει η κοινωνία και οι ανάγκες της, όχι η επικοινωνία και οι βλέψεις της. Και πριν από τον Γουτεμβέργιο γίνονταν εξεγέρσεις και πριν από το Ιντερνετ επίσης. Το Ιντερνετ έρχεται πάνω στην υπάρχουσα κοινωνική διαθεσιμότητα, όχι πριν· δεν τη γεννάει. Ακριβώς όπως οι άνθρωποι δεν γεννούν επειδή υπάρχουν εμβρυουλκοί· για άλλους λόγους το αποφασίζουν.
Αν λοιπόν δεν έφτανε ο κόμπος στο χτένι για τους πατατοπαραγωγούς του Νευροκοπίου και της Θήβας και αν, στον θυμό τους επάνω, δεν φόρτωναν τις πατάτες στα αγροτικά για να τις χαρίσουν σε Αθηναίους και Θεσσαλονικείς, όσο κι αν προσπαθούσαν να τους «κατεβάσουν στους δρόμους» κάποιοι πληκτρολογώντας επαναστατικά συνθήματα στο κομπιούτερ τους, τίποτα δεν θα γινόταν. Και σαν καταναλωτές θα συνεχίζαμε να πιστεύουμε πως είναι μοιραίο να κοστίζει ένα προϊόν πέντε λεπτά στο χωράφι, στο δε πιάτο μας πέντε ευρώ.
Στη συνθήκη που διανύουμε, η κοινωνική διαθεσιμότητα έχει το όνομα της ανάγκης, που επιδεινώνεται καθημερινά, για τα πιο αδύναμα στρώματα δε είναι ήδη αφόρητη. Οι «άτιμες οι τιμές», κατά το κοινώς λεγόμενο, εξανεμίζουν ό, τι αφήνει πίσω της η «κοινωνική πολιτική» των πρασινογάλαζων συγκυβερνώντων, που συνεχίζουν να παίζουν το τηλεοπτικό παιχνίδι της «σύγκρουσής» τους, σαν να μη βλέπουν ότι δεν υπάρχει κοινό. Αυτή ακριβώς η ανάγκη στήνει νέα δίκτυα συναλλαγών, αδιαμεσολάβητα και ακαπέλωτα, ώστε τουλάχιστον τα αγροτικά προϊόντα (ένα μέρος τους) να φτάνουν στους καταναλωτές (και πάλι, σε ένα μέρος τους) σε τιμές συμβατές με την πραγματική αξία τους και την πραγματική αντοχή του βαλαντίου μας. Το εγχείρημα αυτό, όπως έδειξαν τα ανάλογά του σε άλλες χώρες, έχει τα όριά του. Αλλά όσο νουνεχείς μπορούμε να είμαστε ακόμα, με όσα συμβαίνουν, οφείλουμε να το εμπιστευόμαστε περισσότερο από όσο τους καλούς ανθρώπους των υπουργείων, που κόπτονται βέβαια για το καλό μας, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα κόψουν και τις παλιές πελατειακές τους συνήθειες.