Ψέμα πρώτο: Η Ελλάδα δεν είναι καπιταλιστική χώρα, δεν έχει χρήματα ή εμίρηδες όπως τα άλλα κράτη του οικονομικού επεκτατισμού (σ.σ. είδατε τι καλά που ακούγεται ο ιμπεριαλισμός;), οπότε, σέρνεται σαν φτωχαδάκι στην ουρά της Ευρώπης.
"Greek controlled tonnage remained in first place globally despite the current economic downturn. It is worthwhile noting that Greek owners control 24% of the world tanker fleet (chemical, crude oil and product carriers) and 23% of the world bulk carrier fleet in terms of dwt (excluding ships currently on order). Moreover, Greek-owned vessels flying EU member states flags amount to 48.2% of EU shipping (dwt).1". Άρα, λεφτά υπάρχουν..
Ψέμα δεύτερο: Για την κατάντια των ναυπηγείων Σκαραμαγκά φταίνε οι απεργίες, οι υψηλοί μισθοί, το ανειδίκευτο προσωπικό, η άνοδος στα μέταλλα, ο δημόσιος χαρακτήρας, κλπ, κλπ, κλπ..
"Βυθίζεται το «πείραμα» της γερμανοαραβικής συνεργασίας στον Σκαραμαγκά.
Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά βλέπουν το «πείραμα» της γερμανοαραβικής συνεργασίας να βυθίζεται. Σχεδόν έναν χρόνο μετά την εγκατάσταση της νέας διοίκησης από την εταιρεία του Ισκαντάρ Ζάφα Priminvest, που κατέχει 75,1% των μετοχών, η ρήξη με τον μειοψηφικό εταίρο και πρώην ιδιοκτήτη ThyssenKrupp Marine Systems έχει προκαλέσει αδυναμία να συνεχιστεί το πρόγραμμα των υποβρυχίων. Δηλαδή, της προίκας που έδωσε το ελληνικό κράτος προκειμένου να διατηρήσει τη βιωσιμότητα των ναυπηγείων και να διασφαλίσει τις θέσεις των 1.300 εργαζομένων, όπως και χιλιάδων άλλων που δουλεύουν στην επισκευαστική ζώνη του Περάματος σε μικρές εταιρείες, υποκατασκευαστές του Σκαραμαγκά.
(αλλά ταυτόχρονα)
Καταδικασμένη για παράνομες επιδοτήσεις που δόθηκαν στον Σκαραμαγκά τη δεκαετία του '90, η Ελλάδα έχει συμφωνήσει να μην ασκήσει το ναυπηγείο καμία μη στρατιωτική δραστηριότητα τα επόμενα 15 χρόνια (επισκευές και εμπορικές κατασκευές), να πωληθούν όλες οι μη στρατιωτικές υποδομές του ναυπηγείου και να επιστρέψει στο ελληνικό κράτος η χρήση της εκχωρηθείσας γης που δεν είναι απαραίτητη για τη διεξαγωγή στρατιωτικών δραστηριοτήτων.2"Και για το φινάλε, το πιο αποκαρδιωτικό και εξοργιστικό από όλα..
"Οι Ελληνες εφοπλιστές, παρά την οικονομική κρίση, συνεχίζουν να ανανεώνουν το στόλο τους, καθώς σήμερα ναυπηγούν ανά τον κόσμο, με προτίμηση στη Ν. Κορέα και την Κίνα, 654 νέα πλοία. Μόνο ένα από αυτά ναυπηγείται στην Ελλάδα.
Πρώτη στη λίστα της προτίμησης των Ελλήνων πλοιοκτητών βρίσκεται η Ν. Κορέα, δεύτερη η Κίνα και ακολουθούν με μεγάλη διαφορά από τις δύο πρώτες χώρες η Ιαπωνία, η Ινδία και αμέσως μετά οι Φιλιππίνες. Οσο για τα δικά μας ναυπηγεία, βρίσκονται τελείως έξω από το παιχνίδι των παραγγελιών, αφού μόνο ένα πλοίο ελληνικών συμφερόντων ναυπηγείται στη χώρα μας.3"
Διαβάστε ακόμη:
Η κρίση αυξάνει τους... πλούσιους!, του Γιώργου Δελαστίκ
από την ιστοσελίδα του ΈΘΝΟΣ
Οι αριθμοί είναι αποστομωτικοί. Οι εκατομμυριούχοι σε δολάρια όπως τους ορίσαμε σε όλη τη Γη ανέρχονται πλέον σε 10,9 εκατομμύρια άτομα, ενώ το 2007 ήταν 10,1 εκατομμύρια και το 2004 μόλις 8,2 εκατομμύρια άτομα. Το 2009 ήταν 10 εκατομμύρια, αύξηση δηλαδή 9% σε έναν χρόνο. Η συνολική τους περιουσία ανήλθε πέρυσι σε 42,7 τρισεκατομμύρια δολάρια, ενώ το 2007, πριν από την κρίση, ήταν 40,7 τρισεκατομμύρια και το 2004, τρία ακόμη χρόνια νωρίτερα, μόνο 30,7 τρισεκατομμύρια δολάρια. Αυτά τα 42,7 τρισεκατομμύρια δολάρια είναι ασύλληπτο ποσό. Για να καταλάβει καλύτερα κανείς το μέγεθός του, αρκεί να πούμε ότι τα 7 δισεκατομμύρια άνθρωποι της Γης παράγουν όλοι μαζί σε έναν χρόνο παγκόσμιο πλούτο 55 τρισεκατομμυρίων δολαρίων. Αυτό σημαίνει ότι το 0,15% του παγκόσμιου πληθυσμού κατέχει τόσο πλούτο όσον παράγει το υπόλοιπο... 99,85% της ανθρωπότητας σε σχεδόν εννέα μήνες! Μιλάμε για απίστευτη άβυσσο στην κατανομή του κοινωνικού πλούτου.
Πηγές
1: Το ελληνικά ελεγχόμενο φορτίο παρέμεινε στην πρώτη θέση παγκοσμίως παρά την παρούσα οικονομική ύφεση. Είναι αξιοσημείωτο ότι έλληνες ιδιοκτήτες ελέγχουν το 24% του παγκόσμιου στόλου τάνκερ (χημικά, αργό πετρέλαιο και μεταφορά εμπορευμάτων) και το 23% του παγκόσμιου στόλου φορτηγών πλοίων σε όρους dwt (σ.μ. χωρητικότητα εκτοπίσαμτος - εξαιρούνται πλοία που βρίσκονται σε παραγγελία). Επίσης, τα ελληνικής ιδιοκτησίας πλοιάρια που φέρουν σημαία κράτους-μέλους της Ε.Ε. αντιστοιχούν στο 48,2% της ευρωενωσιακής ναυτιλίας (σε όρους dwt). [THE MARINE SECTOR IN GREECE, British Embassy Athens, Trade Development Section May 2009, a 2.1-2, link]
2: [ΤΑ ΝΕΑ, Ναυάγιο στα Ναυπηγεία 10/9/2011, Οικονομία, Ρεπορτάζ Θανάσης Κουκάκης, link]
3: [Ελευθεροτυπία, 653 πλοία ναυπηγούν οι εφοπλιστές σε Κορέα και Κίνα, ένα στην Ελλάδα 17/8/11, Οικονομία, Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου, link]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Δεν με ενδιαφέρει τι λένε οι άλλοι για μένα.
Με απασχολεί περισσότερο τι σκέφτονται για μένα.
Παρακαλώ να υπογράφετε τα σχόλιά σας..